fredag den 7. februar 2014

Gravid støttestrømper fra Solidea


Jeg beklager, at der går ret meget graviditet i den her på bloggen, men det er naturligt nok det, der fylder de fleste af mine tanker lige for tiden :)

Denne gang vil jeg lige komme med et tip, som jeg selv er rigtig glad for, nemlig disse gravid-støttestrømper fra Solidea. De er specialdesignet til gravide og er med til at forebygge åreknuder og væskeophobning i benene. Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle komme til at få brug for støttestrømper, men jeg oplevede lidt tendens til åreknuder på mit venstre skinneben, da jeg læste til eksamen. Man kunne næsten sige sig selv, at det ville ske, for jeg sad stille i RIGTIG mange timer om dagen. Det blev heldigvis meget bedre da jeg fik overstået mine eksamener og fik tid til at bevæge mig mere. De små hævelser forsvandt faktisk helt, og jeg tænkte over at sidde med benene højt og lave venepumpeøvelser en gang i mellem (se en 10 minutters venepumpe-øvelse lige her). Jeg synes dog, at jeg kan fornemme, at åreknuderne nemt kommer tilbage her i de allersidste uger af min graviditet, og jeg kan også se tydelige elastikker rundt om anklerne, hvis jeg har haft almindelige strømper på hele dagen. I dag synes jeg faktisk også, at mine fingre virker lidt hævede - utroligt alle de ting der sker med kroppen her til sidst!

Jeg har fået disse støttestrømper af min svigermor. De er virkelig lækre, og jeg kan helt sikkert anbefale alle gravide at anskaffe sig et par. Ud over at være praktiske erstatter de et par pæne nylonstrømper, så man kan sagtens bruge dem til en kjole eller lignende. Prisen ligger på 299 kr. og de kan bl.a. købes online lige her og ellers på apoteket. Jeg har en str. M, hvilket passer perfekt. Den eneste ulempe ved strømperne er, at de er helt vildt svære at få på. De er enormt stramme omkring fødderne/anklerne, og det er som bekendt ikke ret nemt at bukke sig ned med den store mave. Til gengæld sidder de som en drøm, når først man har fået dem på :)

Bare et lille tip til de gravide eller kommende gravide, der læser med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar